Click here:

Sunday, January 2, 2011

Aku pulak yg geram.....dgn mamat pemotong ikan dkt Giant KJ tu"Bahasa Kita Mencerminkan Bangsa kita"

Tadi tidak tahu apa mimpi aku rasa macam nak g jalan2 ...beli barang dapur dkt Giant kebetulan jalan dekat tempat ikan aku tertarik nak beli kerang yang dah siap berkupas tu masak sambal taucu sedap...dlm hati aku...dah siap aku kaut kerang tu masuk dalam plastik...aku pun terus ikat plastik tu melangkah kearah tempat penimbang ikan kebetulan "mamat " pemotong ikan itu sedang sibuk siang ikan untuk pelanggan...yang buat aku rasa tidak best tentang mamat ini sedap mulut dia jer nak maki customer kebetulan customer itu bukan orang Malaysia...sekali tengok macam org Bangladesh....si customer minta lah mamat itu potong sekali ikan itu...tapi customer itu panggil mamat itu panggilan "bai" tapi dari segi raut wajah customer tak macam nak menggata pun..mungkin customer itu tidak pandai berbahasa melayu...tapi yg aku benggang dan geram si mamat pemotong ikan itu boleh marah2 maki si customer itu...tapi aku mmg dah perhatikan...dari mula lagi mamat itu macam tidak puas hati....dihentak-hentak nya pisau pemotong ikan tanda protes...bila customer itu salah guna ayat apa lagi cari punca lah...
Bagi aku kalau mamat itu tidak suka kerja dia apa lagi resign lah...jgn nak bersikap macam itu....

No comments:

Post a Comment