Click here:

Monday, September 6, 2010

"Are You Moist Enough?"







            Aku tidak dilahirkan dengan kulit yang sempurna ,semenjak dari kecil kulit aku memang sangat sensitif dan selalu bermasalah ,kulit aku memang  cepat kering dan sangat mudah berparut walaupun hanya dengan satu gigitan nyamuk habis hitam parutnya.Jadi macam -macam produk yang aku pakai untuk mengekalkan kelembapan kulit, masa sekolah apa lagi abah lah yang jadi mangsa,kirim sahaja pada abah nanti abah belikan.Masalah kulit kering bertambah teruk semasa di waktu menuntut di IPT apa tidak nya stress memanjang  masalah kulit pun semakin teruklah kulit aku bertambah-tambah kering lah bukan sahaja kulit badan ,bibir pun kering rupa aku dah macam padang pasir kering kontang ,kawan-kawan nampak mesti tegur ,runsing di buatnya .Suatu hari aku pergi lah berjalan- jalan di farmasi di tempat aku belajar pegawai farmasi itu cadangkan agar guna produk Vaseline Petroleum Jelly produk ini memang bagus lah memang layak dapat anugerah "Super Brand "produk ini aku gunakan bukan sahaja untuk kulit badan,malahan untuk melembapkan bibir dan pakai di rambut jimat kan, macam-macam boleh sapu hasilnya juga amat berkesan.Sekarang ini aku dah bekerja sebagai seorang Jururawat jadi kena lah kerap kali mengamalkan  "Hand Washing" kadang-kadang satu hari dekat sepuluh kali cuci tangan sebab nak elakkan infeksi bersilang hasilnya infeksi tiada,namun begitu  habis jari-jari jemari aku kering...memang sakit hati lah  dibuatnya  kulit tangan habis kering disebabkan sabun tu.Malu aku dibuatnya kulit kering kasar pulak nya nak bersalaman dengan orang pun aku malu kulit tangan dah kasar macam kertas pasir, suatu hari aku ternampak kawan sekerja aku suka sangat pakai losyen tangan ,aku pun terfikirlah bagus juga pakai losyen boleh lembutkan kulit tangan jadi aku pergi lah farmasi cari losyen yang terbaik apa lagi aku pilih brand Vaselin lah, apa lagi kesan nya memang cepat dan berkesan tiada lagi kulit kering,kulit ku juga semakin lembut .Sekian sahaja pengalaman ku. .Sekarang kulit tangan aku memang sudah  cukup lembap hasil pertolongan Vaselin.Terima Kasih Vaselin.

2 comments:

  1. hehe.. good luck.. yg highlight merah tu menikam mataku.. pedihnya.. adoi la

    ReplyDelete
  2. This is a really nice post! All the best for the competition and do check out my entry as well? :D

    Miss Ave T

    ReplyDelete